Loc de mai bine



Dragii mei colegi, administratori de la Vila Straja
    Azi trebuie să scriu din nou despre Straja. Prima dată am scris din perspectiva călătorului ce a cunoscut pentru o zi Straja, din perspectiva bloggerului care nu știe să scrie altfel decât cu sinceritatea celui ce a trecut pe acolo și a lăsat undeva îngropat niște lacrimi din care au crescut mai târziu aripi. 
   Am spus la finalul postării că mi-aș dori să revin întrun sejur la Straja. Nu erau vorbe goale spuse pentru a impresiona juriul în speranța unei note, eram sinceră, cum sinceră voi fi și acum, când vă voi împărtăși impresii de la primul meu tur virtual pe care l-am făcut încă de la prima probă. 
   Mă voi detașa de toate amintirile ce mă leagă de Straja și de tot ce este în acea zonă și voi încerca să privesc Vila Alpin cu ochiul celei care face zi de zi, de douăzeci de ani, cam același lucru ca și voi, dragă Camelia și Mihai.
    Administrez o afacere, nu la fel de mare ca a voastră, dar în același domeniu, lucrând  cu oamenii pentru oameni. În afaceri nu sunt poet, așa că voi prezenta punctual la ce aș mai lucra eu, dar mai întâi să vă spun cu ce am început turul meu virtual – preț, aspect, utilități, oferte de servicii. Făcând un studiu comparativ, am văzut că prețul este aliniat prețurilor de pe piața operatorilor de profil, fiind chiar puțin mai mic. Despre aspect, utilități și oportunități voi scrie  ceva mai jos la rubrica de sugestii. 

Site-ul din punct de vedere tehnic

 
    În mare, site-ul arată foarte bine, oferă informațiile cele mai interesante pentru utilizator, concis, ușor de urmărit. Totuși, ca mici defecte sau lucruri perfectibile:
  1) Nuanțele de culori sunt puțin închise, ori poate unora le-ar plăcea o tonalitate mai deschisă, care să te ducă oarecum cu gândul la primăvară, la concediu, la natură.
  2) În partea de jos există un spațiu dedicat turului virtual al diverselor încăperi din vilă. Ele sunt filmate de o cameră care se rotește iar filmulețul este prezentat utilizatorului, în browser. Pe un PC mai vechi, e posibil ca filmul să producă un fel de înghețare a PC-ului internautului, al cărui procesor va fi solicitat la capacitatea lui maximă. Ar fi o idee mai bună ca acel filmuleț să nu pornească automat ci să poată fi pornit de către vizitator, prin apăsarea unui buton, dacă se dorește acest lucru. Atunci pagina s-ar încărca repede, inclusiv pe calculatoarele mai vechi.
  3) Odată ce accesezi o categorie din meniul de sus, nu există o opțiune de a reveni la pagina principală, sau ea nu este ușor vizibilă. Ar fi util ca acel meniu de sus să înceapă cu un buton HOME pe care utilizatorul să poată da click pentru a reveni pe pagina principală, indiferent în ce secțiune a site-ului s-ar afla la un moment dat.
  4) Blog-ul este oarecum neîntreținut. Ar fi o idee bună să se încerce o interacțiune mai bună cu internauții și potențialii vizitatori prin intermediul acelui blog, pe care eventual să scrie regulat o anumită persoană din partea celor de la Vila Straja Alpin, și de asemenea să interacționeze cu ceilalți bloggeri, comentând la ei și primind la rândul ei comentarii de la alții. Totodată această interacțiune s-ar putea extinde și pe rețelele sociale (Facebook, Twitter).
Site-ul din punct de vedere informativ
   Nu văd rostul programului turistic, decât dacă este cerut de un grup, în rest clientul trebuie să aibă libertatea și posibilitatea de a alege. 
   Mai util mi s-ar părea niște informații cu variante de trasee,  semnalizarea si dificultatea lor, despre starea drumurilor, despre echipamentul necesar pentru a schia în condiții de siguranță pe timp de zi sau de noapte, știind de existența instalației nocturne, posibilitatea de a închiria de la vilă  tot ce trebuie pentru o zi de schi pe Straja, existența unui instructor pentru începători  sau pentru copii.
   Vizitatorul virtual ar trebui informat dacă există variante de petrecere a serilor prin jocuri de biliard, rummy, şah, table, cărți de joc.
   Poate l-ar încânta un foc de tabară, niște pliante pe care să le poată lua la plecare, o masă luată la o stână sau la păstrăvărie.
   Informațiile prezentate în rubricile de oferte ar trebui detaliate sau eventual completate cu câte ceva din ceea ce eu aș vrea să știu ca și vizitator al site-ului și să am ca și turist: ce conține masa de Crăciun și de Revelion, dacă se primesc musafirii cu o țuică fiartă din partea casei, ce momente de divertisment se oferă și cine asigură programul muzical, dacă vine cineva cu colindul, un  foc de artificii la miezul nopții, oferirea unui dar simbolic din partea casei care să le aducă aminte de zilele minunate petrecute aici, organizarea unei tombole hazlii, o ciorbă de potroace sau de burtă a doua zi pentru revigorare.
    Datorită poziționării, a aerului curat și a energiei existente în zonă puteți face oferte cu preț redus cluburilor sportive pentru a alege un cantonament la Straja pentru refacere și antrenament, înscrierea vilei în programe turistice, participarea la târguri de turism și descrierea experiențelor pe blogul personal.
   La capitolul foto, pozele cu meniuri ar trebui reînnoite. Fac alergie, și nu numai eu, când văd grătar și cartofi prăjiți, tochitură și papanași. 
   Aș sugera imagini cu  specialitatea vilei, a bucătarului șef, meniuri specifice din zonă, meniuri de post și pentru copii. Încercați să subliniați oferirea unor meniuri cu produse bio din gospodăria proprie sau de la stânele și gospodăriile din munte.
   Clientul trebuie să știe pe ce și de ce dă niște bani, dar mai ales trebuie să plece mulțumit, acesta fiind cu siguranță cea mai bună metodă de reclamă și promovare.
   După cum știți prima impresie contează. Este dezolantă priveliștea din fața hotelului. Poate niște panouri publicitare ar putea masca neajunsul, deși aici intervine problema spațiului public, dar nu cred că primăria din Lupeni nu ar avea nevoie de câțiva bănuți în plus.
   Nu voi încheia fără să subliniez impresia deosebită pe care mi-a făcut-o aspectul camerelor, al băilor, al restaurantului. 
   Cu scuzele de rigoare dacă am deranjat sau am specificat  ceva ce există și eu nu știu, închei urându-vă s-aveți mereu satisfacția lucrului bine făcut, clienți mulți și profit maxim.
Cu respect,
Maria Călin

Articol scris pentru SuperBlog 2013 -proba nr.20 -Calatorie virtuală prin Vila Alpin  din Straja -temă propusă de Vila Alpin***din Straja

6 thoughts on “Loc de mai bine

  1. Ce sa spun Maria, la o prima vedere ai punctat bine micile neajunsuri! Tu ai fost acolo si stii mai bine!
    De un lucru insa sunt sigur, pozele cu mancare! Astea le am si-n Constanta si-n Bucuresti! Vreau sa vad berbecut la protap sau oaie la groapa, pastrav la frigare, cocoasa de bizon-am auzit ca e o ferma pe aproape, cocos de munte fugarit prin curte :) (iarta-ma, nu ma pot abtine). Ehh, din astea…

    • Da,dar adevărul că nu este numai vina bucătarului. Știu cazuri când le oferi meniuri elaborate, frumos prezentate, artistic, chiar. Clientul studiază, salivează și comandă…ceafa de porc cu cartofi prăjiți.

    • Ar trebui trecuta-n meniu la si altele! :)
      Uite.langa mine, destul de aproape e un restaurant numit Terasa Colonadelor.
      Revin la el doar pentru ca in meniu aveau trecuta “creasta de cocos”, in speranta ca voi gasi vreodata! :)

    • Uite, o să-ți spun un secret-unii dau denumiri pompoase tocmai pentru a incita la consum, deși ai obligația ca în lista meniu să treci ce conține preparatul. Creasta de cocos poate fi un cartof tăiat sub forma de creasta, dat prin boia și prăjit.E un exemplu, nu neapărat sa fie asa …

    • De această dată nu s-a întâmplat. Chiar am luat odată o porţie împotriva vociferărilo comesenilor! Dar a doua oară n-am mai găsit!:(

Leave a Reply